سه شنبه, 28 فروردين 1403
شناسه خبر:760

بازدید و استقبال فرماندار دشتستان از معماری سنتی در زیارت دشتستان+عکس

  • انداز قلم
گزارش

 

 

 

 

به گزارش زیارتی ها ؛ روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۵ آقای ارسلان زارع فرماندار دشتستان ، به همراه بخشدار ، رئیس محترم بنیاد مسکن و هیئت همراه که برای افتتاح ساختمان های تحت نظارت بنیاد مسکن به دهستان زیارت سفر کرده بودند به منزل  محمد جواد اله یاری رفته و طراحی سبک معماری سنتی ساختمان آنها را چنان مجذوب کرد که دقایقی را در منزل ایشان به گفتگو نشستند .

ابتدا آقای اله یاری ضمن خوش آمد گویی به حضار محترم ، به دغدغه هایش نسبت به مشکلاتی پیرامون زیارت و دیگر روستاها اشاره نمود و راه کارهایی ارائه نمودند . همچنین از انگیزه اش به این سبک معماری سخن گفت و طراحی حیاط منزل که به طور کاملا سنتی است را به آنان نشان داد که مورد استقبال قرار گرفت . ایشان همچنین به روستاهای اطراف زیارت نظیر جمیمه ، جرافی ، دهنو ، سیلی و ... که زمانی بهترین دامداران و بهترین کشاورزان را در خود جای داده بود اشاره نمود و گفت متاسفانه امروز تمامی آنها خالی از سکنه شده اند و همه آنها به تجارت هایی در خارج از استان و حتی کشور مشغول شده اند . ضمنا ایشان به فرماندار محترم یادآور شد که این روند برای همه زیان آور خواهد بود و عواقبش دامن گیر همه ما می گردد.

آقای اله یاری از مسولین درخواست کرد تسهیلات  جهت خانه سازی در روستا را بیشتر کنند و اضافه نمود چنان چه به روستاییان وام قابل توجه و درخور پرداخت شود مهاجرت معکوس صورت گرفته و مجددا ابادی و تولید در روستاها تجدید می شود.

ایشان از نحوه ساخت و ساز و مصالح بکار رفته در ساختمان نیز بطور کامل توضیحاتی ایراد نمودند که با تحسین همگان همراه بود . 

وی بار دیگر موکدا به فرماندار یادآور شد توسعه یافتگی یعنی این که دست آورد ها و داشته هایمان را حمایت و تکمیل نموده و به تولید انبوه برسانیم که موجب رونق و به کار گرفتن نیروی کار می شود .

آقای اله یاری با اشاره به گلیم ، حصیر و قالی دست بافت موجود در ساختمان اشاره کرد و  گفت این ها صنعت ارزشمندی هستند که در حال نابودی اند و زمانی در همین روستا از مشاغل اصلی آنها به شمار می رفت ،  و باید دولت برای احیا و رونق آن ها اقدام عاجل به عمل آورد.

در این خصوص نیز اقای فرماندار اظهار داشتند دولت در تدارک برنامه ریزی و تخصیص بودجه برای توسعه ی صنایع دستی روستایی ست و بزودی این اقدام را عملی می کند .

در پایان مجدداً تمامی مسئولین و هیئت همراه ابراز خرسندی نمودند و چنین حرکتی را بسیار ارزشی و تحسین بر انگیز خواندند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت به نمایش گذاشته خواهد شد
  • بوشهری

    ظاهرا هیچ عکسی از صاحب ابتکار و تحسین شونده - آقای الهیاری - در این گذارش نیست .

    دوست دارم 0
  • عبدالحمید خزاعی

    درود بر شما . دیدن بناها و صحنه های ساده و دوست داشتنی قدیم به انسان آرامش میده .

    دوست دارم 0
تبلیغات شما 1
تبلیغات شما 2

نظر سنجی

به نظر شما برای پیشرفت و اعتلای زیارت نیاز به اقدام در کدام موارد بیشتر احساس می شود؟
به نظر شما برای پیشرفت و اعتلای زیارت نیاز به اقدام در کدام موارد بیشتر احساس می شود؟
شما باید حد اقل یک گزینه را برای رأی انتخاب کنید!